Naam

Ronald Jans
Bedrijf:
SWOT Marketing BV; Studium Travel
Website:
www.swotmarketing.nl
www.studiumtravel.nl
Telefoonnummer:

055 534 9680

E-mailadres:

LinkedIn:
Ronald Jans

 “Hét bureau voor strategie innovatie”

Ronald Jans, DGA SWOT Strategie-Innovaties

SWOT Strategie-Innovaties helpt bedrijven en organisaties daadwerkelijk bij het verhogen van hun omzet. Samen werken wij aan een betere waardepropositie waardoor meer winst gerealiseerd wordt. Als oprichter van SWOT Strategie-Innovaties (2001) heb ik mijn passie voor marketing gecombineerd met jarenlange sales- en marketingervaring om bedrijven echt verder te helpen. En nu, vijftien jaar en 114 positief afgeronde projecten verder, is onze toegevoegde waarde voor uiteenlopende bedrijven in verschillende branches keer op keer bewezen. Dit is niet alleen te danken aan onze ervaring, maar zeker ook aan onze aanpak waardoor wij bedrijven bewust maken van hun ‘pains & gains’. Duidelijkheid staat bij mij en mijn collega’s te allen tijde voorop. Ik zeg waar het op staat, altijd. Als bedrijf móet je meegaan met de tijd, je aanpassen aan de veranderende situaties en SWOT Strategie-Innovaties helpt daarbij. Beweeg je niet mee, dan kun je je niet staande houden. Om in mijn eigen motto te spreken: “Wie niet gaat met de tijd, gaat mettertijd.”

Over STUDIUM TRAVEL: sinds begin 2017 hebben wij onze studiereis-activiteiten ondergebracht in een separaat bedrijf. We merken dat de aandacht voor studiereizen steeds groter wordt omdat bedrijven hun medewerkers méér willen laten leren en indrukken van andere economieën en culturen willen laten opdoen. In samenwerking met uitgevers van vakbladen, ondernemingen én op eigen initiatief organiseren wij daarom kortere en langere studietrips en –reizen die zich kenmerken door het aanbieden van stevige master classes en inspirerende bedrijfsbezoeken. Geen vakantie- of cultuurreis maar een aantal dagen hard werken, van vroeg tot laat. Altijd tailor made, dus helemaal samen te stellen naar de wens van de opdrachtgever.

“Heerlijk genieten van een goed glas wijn”
Ronald Jans, getrouwd en vader van twee kinderen

Toen ik in 1983 ‘in de marketing’ begon, was marketing nog marketing. Het was een strategie, iets voor de lange termijn en niet het bedrukken van een mok met een bedrijfslogo zoals het nu weleens ingezet wordt. Die strateeg in mij is misschien ook wel de reden dat ik in mijn vrije tijd zo graag golf: het maakt niet alleen je hoofd leeg, maar er komt ook een bepaalde aanpak bij kijken. Net zoals bij het organiseren en rijden van klassieke en langeafstand rally’s trouwens. Dit is, samen met het genieten van een goed glas wijn en heerlijk eten, mijn andere grote passie. Ik ben in 2015 lid geworden van Apèl, vanwege de mensen die daarbij aangesloten zijn, maar ook vanwege het primaire doel: het uitwisselen van ideeën. Dat het afgeleide doel het vergroten van je netwerk en dus eventuele opdrachten is, is natuurlijk mooi meegenomen. Samen ideeën uitwisselen en problemen oplossen met geestverwanten in een ontspannen sfeer is een combinatie die mij erg aanspreekt.